:: 11 March 2011. Jumaat. SubhanaAllah, da macam2 jadi kt dunia niyh. semua niyh tuhan nak tunjuk kat kite. Tsunami kat Jepun. habis semua musnah. aku nk tgk, tp cam biasa r tenet bengOng niyh, asik lOading je. naseb baek aku tgk berita utama kt Tv3. nampak r jugak. Gempa terbesar yg pernah melanda Jepun sejak 140 tahun yg lalu melanda pantai timur laut Jepun dan mencetuskan tsunami setinggi 10 meter yg musnahkan kat darat termasuklah rumah, kapal, kereta, bangunan, pertanian dan macam2 agy. seram seyh aku tgk. abis sume nya. Rumah kat tepi pantai abis kena hanyut Ombak besar tsunami di bandar NatOri selepas gempa bumi berukuran 8.9 pada skala richter. Kesan gempa bumi itu menyebabkan ramai yang cedera, de yg hilang pas2 bangunan runtuh, lOji minyak terbakar r. macam2 r. kite dOakan dOwg sume selamat. hindarkan sume2 niyh dr negara kite. Amin. pas bnda niyh jadi,aku xsure r nak g hOliday kt tiOman ke x. takOt kOt. bahaya time2 niyh nak ke pulau2 sume niyh. mmg r jaOh. tp,sume kite tataw. macam2 bOle jadi. hurmm,nampak gayanya, macam pOstpOne je. xpOwn g tmpt laen r. macam kat atas bukit je nk g niyh. huhu. tpkan,sebelOm tsunami kt JepOn tuyh, china kena gempa gak. teruk r gak. abis sume musnah. ramai yg cedera. yg mati aku tataw. x wat research agy. kat jepOn 300 mayat da jumpa kat nan Sendai,pusat gempa bumi. de agy 300 lebeh yg ilang. 88 Owg terbunuh ๏̯̃๏ . sempat gak aku baca paper On9 niyh. ngan tggu lOading yg agak lama. tuyh la,sabar separuh dari iman. nan penuh kesabaran aku tggu. finally,dapat gak aku baca. nk beli paper, bukan aku baca pOwn. keje an. bace kat uma,nan adriana baca sekali. ssh. banyak alasan aku kan. haha. aku kalO bace paper, mmg fOkus. sO,kalO da bace,sume bnda aku xwat. samela macam On9. sO,baek aku bace kt sni je. senang ckit. hee. semalam Nina nan Eyda pOwn text aku ty psl hOliday aku tuyh. dOwg suh aku xyah g dlu. ye r,ngah darurat niyh. sO,aku pOwn cite nan "Lil FrOggie" psl bnda niyh. kne cite kat dy, dy tuyh xtgk brite. yg dy tgk cite "pOwer Rangers". tuyh je yg dy tau. tp yg dlu mmg besh. aku dlu pOwn suke tgk. skang da besar,xde mknenya. hahaha ✖‿✖

  

No comments: