Kuat marah

Tadi petang dia chat. Dia bgtau this saturday and sunday dia kena guard camp. Hurmm. Punca pukul budak. Biasa lah,dia ni kalau dah kepenatan semua orang kena. Aku ni dah banyak kali kena dgn dia. Tapi sabar je. Dah tau sangat perangai dia tuh. Tapi kadang terasa jugak. Nak buad macam mana kan?. Dah tuh perangai dia. Tapi dia kena berubah gak. Sbb penat semua jadi mangsa. Susah tuh. Medic tuh dah la mmg penat. Stress. Kerja ni kena banyak bersabar. Yang aku boleh buad,kawal marah dia. Selalu nasihatkan dia istighfar,selawat,selalu doa and solat. Yela aku ni pun tkleh nasihat lebih sangat gak. Sebab sama je macam dia. At least aku boleh kawal lagi la. Bila dia dekat sana,nak kawal perangai dia susah. Yela jarang sangat nak communicate. Cakap pape yg patut je. Pe yg boleh aku nasihatkan aku nasihat lah. Dia sebenarnya bukan panas baran pun. Tapi kalau dah start hangin dia,mmg habis la. Dah macam puting beliung kalau dia marah.

No comments: