celaru

Assalamualaikum. harini aku terasa macam tak tentu arah je. tataw kenapa sejak akhir2 ni. maybe aku dah terasa yang dia semakin jauh dari aku. or dia dah tk layan aku macam dulu. Entahlah,aku pun tataw sebab apa. okay !! aku dah malas sebenarnya nak amik tau benda2 ni sume. aku dah tanak tambah2 sakit aku ni. biar jela aku rasa sorang. tuh lagi bagus. fikiran aku pun sejak ni makin bercelaru. semua tak kena. aku tataw ape yg aku nak dalam hidup ni. rasa macam tanak hidup pun ade gak aku rasa. aku macam dapat rasa something tapi aku tataw. yelah,manusia. pandai berjanji tapi tk pernah pun tunaikan. manusia,pandai berkata2 tapi tk pernah pun nampak pe yg dia katakan tuh. manusia,lalai dengan kehidupan duniawi. hakikatnya,yang kekal hanyalah diakhirat. aku terasa yang aku perlu berhijrah. tapi aku tak mampu. naluri aku kuat katakan bukan hijrah utk pergi mana2 tapi hijrah tentang diri aku sendiri. dalam hati aku ni kuat mengatakan yang aku inginkan perubahan. aku pun tataw macam mana nak mulakan. aku teringin ade orang yang paling aku rapat,ade disisi utk beri aku semangat. aku pun ingin org yang rapat membimbing aku kejalan yang diredhai. dah banyak sangat dosa yg aku buad. aku ingin bertaubat pada-Nya. tapi aku tak pasti macam ade sesuatu yg menghalang. aku cuma ingin ketenangan. hanya DIA saja yang mampu beri aku ketenangan. bila aku ingin kembali kepada-Nya,terlalu banyak sangat dugaan yang datang. aku cuba untuk bangkit dan terima ketentuanNya. tapi aku tak kuat utk mengharungi semua ni. sekarang ni aku cuma ingin menemuiNya dalam keadaan aku bersih dan ingin bersama denganNya. aku dapat rasa yang aku dah dapat petunjuk. cuma aku tataw dari mana aku ingin mulakan. hidup aku dah rasa tertekan sangat dan aku selalu berharap ade orang yg boleh memimpin aku. ~amin..

No comments: